اخبار آب و فاضلاب

هزینه تمام شده آب در ایلام نسبت به سایر مناطق کشور گران تر است

هزینه اب ایلام از بقیه کشور گرانتر است

هزینه تمام شده آب در ایلام نسبت به سایر مناطق کشور گران تر است

  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ایلام هزینه تمام شده آب در ایلام نسبت به سایر استان های دیگر گرانتر است.

 ورالله تیموری در گفتگو باخبرنگار اظهار کرد: کیفیت آب هم از لحاظ قانونی، اخلاقی و شرعی یکی از خطوط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان ایلام است.

وی گفت: آنچه که آب وارد شهر ایلام می‌شود مطابق با تمام استانداردهای بین المللی در بحث کیفیت است چراکه به صورت روزانه و لحظه‌ای توسط همکاران در آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب که یکی از مجرب‌ترین آزمایشگاه‌ها در غرب کشور است رصد می‌شود.

تیموری خاطرنشان کرد: خوشبختانه آنچه که آمارها و آزمایشات کیفیت آب وجود دارد، نشان دهنده تمام پارامترهای کیفی در آب شرب استان به ویژه شهر ایلام است.

همچنین افزود: ناظر بر کیفیت آب استان شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیست بلکه دانشگاه علوم پزشکی استان است که به صورت لحظه‌ای در تمام روستاها و شهرهای استان آزمایشات کیفی را انجام می‌دهند و نتایج را تحلیل و در اختیار شرکت آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های نظارتی قرار می‌دهند.

وی گفت: آب ایلام یکی از سالم‌ترین آب‌هایی است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

قیمت تمام شده آب در ایلام گران‌تر از سایر مناطق کشور

تیموری بیان داشت: استان ایلام به دلیل توپوگرافی، جنس و شیب زمین، مرزی و نیز کوهستانی بودن آن متاسفانه هم از لحاظ اجرای پروژه‌ها و هم از لحاظ قیمت تمام شده آب جزو گران‌ترین مناطق کشور است.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت آنچه که به ازای هر مترمکعب آب از تولید تا به دست مشترک می‌رسد بیش از چهار هزار تومان قیمت تمام شده است و آنچه که تعرفه‌های وزارت نیرو و دولت در بحث اخذ آب‌ها از مشترکین است در حدود یک هزار و ۱۰۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه کرد: نیاز است که مردم استان در بحث مصرف آب صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ۲ منبع تامین آب شهر ایلام یکی سد ایلام و دیگری چشمه‌های گل گل است، میانگین اختلاف ارتفاع این دو منبع تامین آب با شهر ایلام در مجموع بیش از یک هزار ۵۰۰ متراست که نشان دهنده این است که این آب طی ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و با اجرای فرآیندهای تصفیه آب به دست مشترکین می‌رسد که نیاز است مردم در مصرف آب صرفه جویی و درست استفاده کنند که بتوانیم جوابگوی خواسته به حق مردم استان باشیم..

 

نصب و سرویس پمپ آب در 22 منطقه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *