اخبار آب و فاضلاب

آب تهران هیچ مشکلی ندارد

آب تهران هیچ مشکلی ندارد

آب تهران هیچ مشکلی ندارد

به نقل از خبرگزاری مهر : شرکت آب و فاضلاب استان تهران، درخصوص شایعات مطرح شده ازجمله کیفیت آب تهران  وآلوده بودن آب تهران را تکذیب کرد و در ادامه گفت:

در این اطلاعیه آمده است که مطابق قانون ،اعلام آلودگی آب آشامیدنی تهران که موضوعی کاملا تخصصی است در حیطه اختیار نهادها و سازمان های متولی با وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی،وزارت نیرو و سازمان حفاظ محیط زیست است و گفته ها و نوشته های سایر نهادها و شخصیت های حقوقی و حقیقی در اعلام سلامت و یا آلودگی آب باید مستند به گزارش های رسمی حداقل یکی از نهادها و سازمان های مسئول و متولی آب آشامیدنی باشد.

وی همچنین گفت :با نظر به اینکه مهم ترین وظیفه ترین شرکت آب و فاضلاب استان تهران ،تامین آب آشامیدنی سالم،بهداشتی با کیفیتی مطابق با استانداردهای ملی و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی است،لذا تمام تلاش و مساعدت خود را خواهد کرد وبا رعایت حفظ قوانین و موازین استانداردها و همچنین اعمال مدیریت صحیح،آب آشامیدنی سالم و با کیفیت مطلوب را برای مردم عزیز تهران تامین و توزیع کند.

در ادامه افزود:در این چارچوب مطابق الزام استاندارد ملی ایران به شماره‌های ۱۰۵۳ و ۱۰۱۱ و رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت و بر اساس جمعیت تحت پوشش، تمامی نقاط مختلف شبکه توزیع آب آشامیدنی، مخازن ذخیره آب، آب خام ورودی به تصفیه‌خانه‌ها، فرایند تصفیه، آب خروجی از تصفیه‌خانه‌ها و آب منابع تأمین‌کننده اعم از سطحی (رودخانه‌ها و دریاچه سدها) و زیرزمینی را نمونه‌برداری و با انجام آزمایش‌های روزانه شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، ویروس، فیزیک وشیمیایی، مواد آلی و فلزات سنگین، با تواتر زمانی منظم از طریق ۸۹ آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب پایش و کنترل می‌شود.

هم‌چنین بررسی کیفی آب آشامیدنی در سطح شهر تهران موید آن است که مقدار کلر آزاد باقی‌مانده در آب آشامیدنی در محدوده مطلوب ۸/۰-۵/۰ میلی‌گرم بر لیتر مطابق استاندارد ملی ایران است.

لازم به ذکر است که بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت برای جمعیتی مانند شهر تهران، مطلوبیت عالی میکروبی ۹۹ درصد است و این در حالی است که تعداد نمونه‌های پاک از نظر وجود شاخص باکتریایی آب در کلان‌شهر تهران در بازه زمانی سالانه ۱۰۰ درصد و در حد عالی است.

هم‌چنین در خصوص سایر شاخص‌های کیفی، پس از اطمینان از سلامت و بهداشت آب، در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه کیفیت آب آشامیدنی تهران توسط وزارت محترم بهداشت به صورت پیوسته نظارت می‌شود، نتایج کلرسنجی و آزمون‌های میکروبی آب آشامیدنی که توسط وزارت محترم بهداشت در کلان‌شهر تهران انجام شده، حاکی از آن است که مطلوبیت کلرآزاد باقیمانده و مطلوبیت میکروبی در آب آشامیدنی تهران در حد عالی است.

لازم به یادآوری است انجام نمونه‌برداری‌های مشترک توسط نمایندگان کنترل کیفیت آب و فاضلاب استان تهران با نمایندگان دانشگاه‌های علوم‌پزشکی و خدمات درمانی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز با تواتر زمانی ماهانه در حال انجام است.

علاوه بر نمونه‌برداری و انجام تعداد افزون بر ۹۲۳۰۰ آزمون کیفی به طور سالانه توسط ۵۷ آزمایشگاه تخصصی آب، شایان ذکر است به منظور اطمینان از بهداشت و سلامت آب آشامیدنی توزیعی، در حال حاضر در استان تهران تعداد ۳۸۷ سامانه پایش لحظه‌ای، مجهز به سیستم سولار و ثبت نتایج با قابلیت ارسال پیامک، برای شناسایی و تعیین مقدار شاخص‌های کیفی در مدار بهره‌برداری است و کیفیت آب آشامیدنی توزیعی در تهران تحت کنترل قرار دارد.

نصب و سرویس پمپ آب در کلیه مناطق تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *