انواع پمپ آب

موتور پمپ آب کشاورزی چیست؟

موتور پمپ آب کشاورزی چیست؟

موتور پمپ آب کشاورزی چیست؟ انواع پمپ کشاورزی و نکات مهم در خرید آن

موتور پمپ آب یکی از دستگاه های الکترونیکی مصرفی است که برای مکش آب و انتقال ان به مکان دیگر استفاده می شود. این دستگاه در انواع مختلفی تولید می شوند. برخی از موتور پمپ ها در خارج از آب قرار میگیرند و برخی دیگر درون آب قرار داده می شوند. دسته بندی دیگری که برای این دستگاه وجود دارد، براساس سوخت مصرفی می باشد. بنزین، دیزل و نفت سوخت هایی هستند که برای راه اندازی موتور پمپ استفاده می شوند. قیمت این دستگاه نیز براساس این فاکتور ها و همچنین دبی متفاوت می باشد. لیست قیمت موتور پمپ آب بنزینی چینی و دیلزی را می توانید از سایت های مختلف دریافت نمایید و تفاوت قیمت را مشاهده کنید.

تعمیرکار و نصاب پمپ آب

موتور پمپ‌ کشاورزی وسیله‌ای است که برای آبیاری زمین‌های کشاورزی کشاورزان شمالی و شالیکاران به وفور استفاده می‌شود و کشاورزان به وسیله آن آب را با فشار به زمین کشاورزی  منتقل می‌کنند. همچنین برای تخلیه استخر از پمپ کف‌کش و برای پر کردن آن از موتور پمپ استفاده می‌شود. این دستگاه در انواع مختلفی در بازار دیده می‌شود و به صورت تک فاز و سه ‌فاز کار می‌کنند.

انواع موتور پمپ آب کشاورزی کدامند؟

موتور پمپ کشاورزی از جمله قوی‌ترین پمپ‌ها محسوب می‌شود و با آن آب،  را با فشار بالا  در مسافت‌های   طولانی پمپاژ کرده و انتقال می‌دهند. برای پمپاژ کردن آب  از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که عبارتند از:

  • پمپ آب کشاورزی دینامیکی: این دستگاه، انعطاف پذیری بالایی دارد و برای آبیاری زمین‌های بزرگ کاربرد دارد. پمپ مزبور دارای تیغه‌هایی است که چرخیدن آنها  جریان آب  را در جهت موافق یا مخالف عقربه‌های ساعت می‌برد.
  • پمپ آب کشاورزی معمولی: این پمپ‌ها نیز دارای تیغه‌هایی هستند که با تغییر جریان هوا فشار آن کاهش یا افزایش پیدا می‌کند.

انواع موتور پمپ آب کشاورزی از لحاظ سوخت آن

در این قسمت به معرفی انواع موتور پمپ کشاورزی بر اساس سوخت آن می‌پردازیم‌ که به قرار زیر هستند:

  • موتور پمپ آب کشاورزی بنزینی: کارکرد این موتور پمپ‌ با موتور بنزینی ۴ زمانه است و می‌تواند آب را از مخزن به میدان انتقال دهد. این دستگاه دارای توانی در حدود ۱ونیم اسب بخار تا ۶ اسب بخار می‌باشد و می‌تواند بین ۹۸ تا ۲۱۲ سی سی از آب را پمپاژ کند. سرعت آن ۳۶۰۰ دور در دقیقه بوده و مخزن سوخت آن بین ۱و۳ دهم تا ۳و۶ دهم لیتر ظرفیت دارد و بین ۷۰۰ تا ۱۸۰۰ میلی لیتر در ساعت سوخت مصرف می‌کند.
  • موتور پمپ آب کشاورزی دیزلی: این موتور پمپ هم دارای موتور ۴ زمانه  بوده و یک سیلندر دارد.  توان آن بین ۳و۶ دهم تا ۴ کیلو وات بوده و حجم مایع آن  بین ۲۴۷ تا ۲۹۶سی سی می‌باشد.  ظرفیت مخزن سوخت آن بین ۲و نیم تا ۳ونیم لیتر می‌باشد و بین ۲۹۰ تا ۳۰۸گرم در کیلو وات ساعت سوخت مصرف می‌کند.
  • موتور پمپ آب کشاورزی با نفت سفید: موتور پمپ مزبور ۴ زمانه بوده و  با  بنزین راه‌اندازی می‌شود ولی با نفت سفید کار می‌کند. این دستگاه  قیمت مناسبی دارد به همین دلیل از موتورهای پرفروش می‌باشد. توان آن بین ۳و۳ دهم تا ۴و۱ دهم اسب بخار است.

در هنگام خرید موتور پمپ آب کشاورزی باید به چه نکاتی توجه کرد ؟

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم موتور پمپ آب کشاورزی در انواع مختلفی در بازار مشاهده می‌شود. شاید شما هم قصد دارید موتور پمپ آب کشاورزی را خریداری کنید.  یکی از فاکتورهایی که باید به آن توجه داشته باشید سوخت آن می‌باشد.  ما بر اساس  شرایطمان باید نوع خاص موتور  پمپ  آب کشاورزی را  انتخاب کنیم. مثلا در کشور ما  دسترسی به بنزین آسان‌تر از سوخت‌های دیگر است  و گازوئیل از لحاظ قیمت به صرفه‌تر است و اگر  از  موتور پمپ زیاد استفاده می‌کنیم بهترین گزینه موتور پمپ آب کشاورزی  دیزلی است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم ظرفیت تخلیه موتور پمپ است. به این معنی که  در حقیقت به میزان سرعت جریان آبی که  از مخزن به نقطه تخلیه منتقل می‌شود و  این میزان سرعت با  گالن اندازه‌گیری می‌شود، ظرفیت تخلیه می‌گویند.

میزان مکش عمودی پمپ از منبع آب تا پمپ   یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام انتخاب پمپ آب باید در نظر داشته باشیم. همچنین باید  به حداکثر هد موتور پمپ که توانایی موتور برای حرکت دادن آب در یک مسافت خاص است توجه داشته باشیم.

غیر از موارد مذکور  خودمکش بودن موتور پمپ  هم در انتخاب نوع موتور پمپ آب کشاورزی مهم است برخی از آنها  به طور خودکار هواگیری می‌شوند و در برخی دیگر از آنها  باید به صورت دستی هواگیری شوند.  در هنگام خرید آن،  نوع خودمکش را انتخاب کنید تا  هم  در زمان صرفه‌جویی کنید و هم اینکه کار با آن راحت‌تر است.

ویژگی قابلیت حمل مخزن سوخت اضافی موتور پمپ  این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید موتور پمپ را در پروژه های مختلف حمل کنید و همیشه می‌توانید یک مخزن سوخت اضافی را  همراه با موتور پمپ داشته باشید. یکی دیگر از موارد پر اهمیت در هنگام خرید موتور پمپ، وزن آن است. موتور پمپ‌های دیزلی اندازه بزرگتر و  وزن بیشتری دارند و جابجایی آنها  سخت‌تر از موتور پمپ‌های بنزینی است.

لوازم جانبی همراه با موتور پمپ آب چه چیزاهایی می باشد ؟

غیر از موارد بالا در هنگام خرید موتور پمپ  باید به نکات  دیگری که در اینجا ذکر می‌کنیم،  توجه کنید  و آن هم این است که جنس  شلنگ پمپ آب کشاورزی باید  خرطومی باشد.  دهانه آن باید با اندازه  دهانه ورودی و  خروجی موتور برابر باشد.

در هنگام خرید موتور پمپ آب کشاورزی  باید بست  رزوه  مکش  را به خوبی بررسی کنیم  و برای پرتاب آب با این دستگاه باید از شلنگ‌های آتش‌نشانی استفاده کنیم. لازم به ذکر است که طول شلنگ آتش‌نشانی  ۲۰ تا ۳۰ متر است.

در موقع خرید  موتور پمپ آب کشاورزی  آچار شمع  را فراموش نکنیم و آن را از فروشنده تحویل بگیریم. هندل آن را نیز موقع خرید یکبار امتحان کنیم و بکشیم  تا  مطمئن شویم مشکلی ندارد.

یکی از فاکتورهایی که در قیمت موتور پمپ آب کشاورزی موثر است،  نوع سوخت آن است.  بسته به اینکه چه سوختی استفاده می‌شود، قیمت  آنها با هم متفاوت است  همچنین موتور پمپی که قدرت و کارایی بیشتری داشته باشد،  بالطبع قیمت بالاتری نسبت به موتور پمپ آب کشاورزی دارد که قدرت کمتری دارد.

البته باید بر اساس کارایی که از موتور پمپ آب کشاورزی انتظار دارید،  نوع آن را انتخاب کنید و نیازی نیست، موتور پمپ آب کشاورزی پرقدرت‌تر از انتظار شما  را خریداری کنید. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در قیمت موتور پمپ،  دبی ورودی و خروجی از آن است این موضوع ناشی از مقدار آبی  است که در هر ثانیه پمپاژ می‌شود و هر چقدر دبی بیشتری  برای خروجی نیاز باشد  ناگزیرید  موتور پمپ قوی‌تری خریداری  کنید و طبیعتا  باید هزینه بیشتری  بپردازید.

 برندهای معروف هم قیمت بالاتری نسبت به انواع برندهای دیگر دارند. بنابراین برای خرید پمپ آب کشاورزی باید به این موارد توجه داشته باشید و مناسب ‌ترین محصول را  بر اساس کاربرد و بودجه خریداری نمایید. می توانید به صورت حضوری به بازرگانی ضرغامی با نام تجاری پرشیا دیزل مراجعه نمایید و مشاوره رایگان را از متخصصان این شرکت دریافت نمایید.

لیست قیمت موتور پمپ آب بنزینی چینی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *